Sunday 6 January 2013

Picnic !!!!

oleyh,,oleyhh kezambo.. oleyh,oleyh kezambo... ntah apa aku merepak kan?? lagu apa ntah aku nyanyi.. hahaha,, nie mst sebab td ada abg tu cakap,, "Di,, kau ingat nie kat Hawaii??".. hahaha,, mcm sentap jew aku.. hahaha

mamat nie punya pasal lah nie dokk sibok jew ngimpit gn aku.. mcm aku x blh survive jew dgn kawan-kawan dy.. cehhh,, *ayat mintak penampar*
aku malu-malu actually.. tp dyorg cakap dgn dyorg jgn malu-malu.. dyorg ok jew.. hah,, syukur.. mmg dyorg ok pon.. aku nie malu x bertempat.. mana x malu dokk ,, aku nie paling muda.. *bangga*
lain-lain semua pangkat abg and akak.. malu lah gua bebbb... sorg jew umo 18,, yg masih mentah, x bape nk tau lg pasal dunia luar.. macam baby baru lahir jew kan?? and aku lah satu-satu nya kat situ yg still dokk bawah ketiak parents,, blm berdikari lg.. haha,, yg lain tu dah kawin.. dah lah aku nie manja sikit.. *sikit kew??*
Picnic
bukan gambar aku.. yg pergi x delah ramai mcm ni.. hahaha

lagi 1 aku malu sebab dyorang dah kahwin.. yg kitorang nie belum kahwin.. soo,, mestilah aku kene jaga sikit attitude aku.. karang nanti yg naik nama parents aku gak.. hmmmmmm
anddddddd honestly aku x berapa tau buat keje-keje kt dapor walhal aku nie sedang bercita-cita utk menjadi seorg CHEF !!! ok,, sila gelakkan aku.. alaaa,, klu keje-keje kat umah aku nie blh lah aku buat.. tp nie klu kt dgn org lain.. aku mcm x tau nk buat pe.. bukan malas okeyh... errr,, sorry akak2 and abang2 sekalian.. in sha Allah,, i'm still trying to improve myself..

ada suami kak shiela cakap,, "Klu takot panas bukan org kampung".. then pakwe aku cakap, "Hah, dengar tu"... wahhh,, aku x takot panas lah.. aku cuma x tahan panas.. klu aku berpeluh nt blh kene gatal-gatal badan aku.. sob,sob.. sedih sungguh kulit sensitif nie.. bukan salah aku... please,, don't blame me.. semalam mula-mula aku x nak mandi lah... sekali si dia dah paksa-paksa aku.. terpaksa lah aku ikotkan.. lgpon bila lg nk join gn kawan-kawan dy.. aku dah accept dy as my bff,, so secara x langsung aku kene terima kawan-kawan dy jugak kan?? bukan teruk sangat kawan dy.. *sengih sorang-sorang*
lepas aku tukar baju tu,,, jalan berdua gn dy nk letak barang-barang sebelum g mandi.. membe dy jerit tanya bila kitorng nak kahwin.. see,, kitorang nie memang dah nampak sgt mcm dah kahwin.. soo,, mmg kene kahwin lah kan kiranya??? *thinking*

syokkk beb,, mandi-madi..lama jugak berendam.. naik sejuk badan aku nie.. nasib ok.. and paling aku takut bila masuk dlm air tu aku pikir lemas,, buaya,, biawak,, jaws,, and shark.. bila tarik aku jauh sampai tgh aku menjerit lah,, pehh memang gedik lah kalau kalian tengok.. orang lain lekk jew.. aku takut lemas,, aku takut lemas.. aku x banyak amalan lg.. sob,sob.. nangis aku...

lemas

yang pakwe aku sibuk tarik aku lagi dalam sebab dy kata air belum cukup tinggi.. wakk lu.. aku nie pendek, comell lah badigol. jangan lah compare gan diri kau yg tinggi mcm galah tp kedengkik.. geram betul aku.. hahaha,, korang imagine.. air dah paras leher aku tp bila tgk dy paras bawah dada jew.. hah,, bayangkan,, bayangkan..geram betul aku.. lepas tu boleh pulak dy dukung aku dlm air tu bwk g tempat lg dalam.. badigoll.. sakit hati aku.. hahaha...

yang paling terok masa semua tgh buat hal masing-masing kt air tu,, tiba-tiba dia hilang sebelah aku.. aku wt x tau jew r.. sekali tiba-tiba ada tangan kuat pegang kaki aku.. aku jerit lah.. samdoll mamat nie.. dy terik aku rupanya.. aku ingat hantu air mana td.. bengang bebbb.. hahaha,, lepas tu dy keluar dari air.. dy gelakkn aku... jahat sungguh..

bbq


dekat sana kitorang ada lah buat bbq.. sedap woo.. akq tu perap ayam and ikan tu macam ibu perap.. rempah banyak giler.. sedapppp.. thumbs up lah kak.. masa bual-bual gn akak tu aku x sangka giler rupanya kak shiela tu ada degree.. tabikk spring sama beliau.. even ada degree,, dy sangat low profile.. sbb tu lah kan ada peribahasa cakap, dont judge a book by its cover.. kalau korg tgk dy mmg compem korg cakap dia ni x educated,, belajar setakat SPM je.. and paling best dy ex-student UTM.. ok repeat.. UTM.. UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA.. pehhhh,, giler susah beb nak masuk U tu.. aku pon blm tentu lg mampu nak masuk U tu..

lg sorang akq tu nama kak lieya.. dy orang ganuu kiter... hahaha,, tp kak lieya mcm pendiam sikit lah.. ok, ok lah.. klu kak shiela banyak mulut gak.. dua-dua cun.. huhuhu,, kahwin usia muda.. syokk nya aku tengok dyorang.. jeles beb,, jeles... nie yang aku makin gatal nak kahwin nie.. hahhaha,, dush,, dush.. tumbuk muka sendiri..

ada sorang abang tu,, nama dy Jepp x silap.. *bukan Jepp Sepah ok.. take a note*
dia panggil aku ABI.. wahhh,, serta-merta aku teringat ustazah aku kat sekolah agama dulu,, cikgu suliha.. rindu kat cikgu.. tu lah kan,, nama panjang sangat.. macam-macam orang panggil aku.. haha.. mybe senag nak ingat kot utk dy sbb nama pakwe aku ADI.. so,, aku ABI.. just beza huruf D and B jew.. adi,, abi,, abi,, adi.. hahha

tp syokk giler beb.. terasa macam diri nie betul-betul dah habis sekolah.. dapat picnic gn pakwe + membe tanpa parents or sedara.. that's mean.. my mom and my dad trust him utk jaga aku lah kan?? ohhh,, thanks Ya Allah.. in sha Allah.. cepat-cepat kahwin.. hahaha... kulit aku dah itam beb.. mana yg tertutup tu putih melepak,, suci jew.. mana yg terdedah dah hitam.. terutama bhg tgn aku.. memang kelakar tengok,, atas putihh,, bawah hitam.. haha

ok lah uolss,, ada masa nanti aku story mory lagi.. ngantokk giler beb.. penat sangat main air.. nice dream guys.. sebelum tido jgn lupa baca doa dulu okeyh.. daaaa ~
*x dokk gambar.. sbb bkn dalam fon aku gambar2 tu..*



No comments:

Post a Comment