Wednesday 23 January 2013

Siput Babi

Hye readers.. hello, hello.. haha.. so,, apa khabar kalian semua?? ok,ok je kan? aku pon ok jew.. x de yang best sangat, x de yg x best sangat.. just nice....

emm,, hari ni aku kebosanan sebab adik aku balik sekolah lambat.. 4.50 ptg baru sampai rumah.. sekolah dy ada perjumpaan badan beruniform hari ni.. rindu nya aku gn moments aku kt sekolah.. so,, alang-alang dah x de orang kat rumah, makanya aku pon masak lambat lah kan.. kol 4.30 baru aku g dapur nk masak.. hari ni aku masak kailan je gn telur dadar. and lg satu terung masak sambal utk abah aku.. kitorang semua dalam rumah ni x makan terung.. abah aku sorang je makan terung.. x reti lah nk makan terung tu.. *rasanya kene adakan kelas yg ajar macam mana nak makan terung.. kuikui*

ok lah.. da siap masak lauk terung tu, aku g lah tumis bahan utk masak kailan tu.. adik aku pulak sibuk basuh pinggan-pinggan, senduk, kuali kotor tu.. aku pon bila bahan tumis dah garing masukkan lah batang kailan dulu, biar dy lembut sikit.. sekali bila da nak masuk sayur kailan tu, aku nak masukkan daun-daun pulak, aku tengok pelik je kailan ni.. aku dekatkan muka aku gn sayur tu... ehh, ada benda coklat kecik gerak-gerak lah.... ARGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG !!!! aku pon lari lintang pukang lahh.. adik aku yang sedang khusyuk basuh pinggan tu pon terkejut. siap tolak-tolak aku sbb dy pon nak selamatkan diri.. haha,, ada lah jugak adegan tolak menolak.. aku jerit siap panggil abah aku..

siput babi


ibu gn abah aku buat muka innocent je sbb x tau apa-apa.. yg adik aku yg x tau pape pon sibuk jugak nk lari mcm aku.. then, da tenang sikit abah aku tanya, "Apa benda je??".. aku pon jawab lah, "ada sipot..".. abah pon bingkas bangun g kt sayur tu ambik siput tu buang.. eeeyyerrr.. geli siakk aku. lepas tu abah aku g sinki ambik tapis dy basuh semula sayur tu.. sambil basuh tu dy cakap, "budak indon cakap makan siput babi sedap, klu digoreng dyorg makan mcm tu je..".. phuiii,, sumpah kembang tekak aku.. pengotor seyh.. punya lah banyak nikmat rezeki yg halal yg Allah dah bg kat kita.. siput babi jugak dy redah..

then, aku pon sambung lah masak semula lauk kailan td.. fuhh,, nasib baik la kan parents aku da balik aku jumpa siput tu. klu x?? mampuih aku.. aku pon pelik, masa aku potong sayur and basuh sayur tu, x delah pulak si encik siput babi ni nak keluar.. ohh, maybe sbb dy pon x nak aku terjeri-jerit mcm org kene histeria kot even masa aku tgk dy mmg aku da jerit gila kuat.. baik jugak siput babi ni..haha

ok,, apa-apa pon aku masak lauk sayur kailan tu mmg sedap ok !! bukan sebab siput babi or what.. tp mmg sebab aku pandai masak.. haha,, telur dadar tu aku suruh adik aku yg settle,, suruh dy pecahkan telur masuk bahan perasa semua lah.. haha.. aku tolong goreng je.. huhu.. kolaberasi adik-beradik.. *betul ke aku eja kolaberasi tu?? ==' "..




No comments:

Post a Comment